Gruppträning

Varför

välja oss?

SKRÄDDARSYDDA UPPLÄGG

SKRÄDDARSYDDA UPPLÄGG

PROGRESSION

För att våra medlemmar ska utvecklas optimalt så för vi journal på samtliga besök

PROGRESSION

För att våra medlemmar ska utvecklas optimalt så för vi journal på samtliga besök hos oss och med den kontinuerliga avstämningen så utvecklas du mot dina mål.

MOTIVERANDE, VARIERANDE OCH GLÄDJANDE

MOTIVERANDE, VARIERANDE OCH GLÄDJANDE

Våran gruppträning är ett holistiskt koncept där vi utgår ifrån 5 stycken grundpelare.

Gruppträning

Med utgångspunkt från dessa grundpelare känner du som kund igen dig oavsett vilket pass du går på och oavsett vilken coach du träffar. För många är detta endast 5 ord som kan förknippas med träning men för oss på BUC handlar det som en viktig kedja genom träningen som skapar balans som sedan leder till resultat. Oavsett om du är nybörjare eller en van atlet ska du känna dig välkommen och kunna utvecklas tillsammans med oss. Träningen utgår från individen i gruppen och grupperna är anpassade i storlek (8-16 deltagare beroende på klass) för att coachen ska kunna möta alla.

 

Med dessa 5 kategorier som utgångspunkter kommer du som klient att känna igen dig oavsett vilket pass du deltar i och oavsett vilken av våra coacher du träffar. För många är det endast 5 ord förknippade med träning men hos oss på BUC handlar det som en väldigt viktig kedja genom träningsupplägget som skapar en balans – en balans som sedan leder till resultat. Oavsett om du är nybörjare eller en redan van atlet ska du känna dig välkommen och kunna utvecklas tillsammans med oss. Träningen utgår från individen i gruppen och grupperna är anpassade i storlek för att coachen ska kunna se och bemöta var och en utav er och era individuella behov.

Din coach är där för att hjälpa dig igenom passen och hålla motivationen uppe och genom att utveckla vårt koncept utifrån detta tankesätt kan vi erbjuda en träning lämplig för alla. En struktur med genomtänkta programmeringar med en tydlig röd tråd som tillsammans får passen att utgöra en helhet.

Förutom att maximera kundernas potential och fysiska prestationsförmåga fokuserar vi även på att förbättra er mental styrka, inspirera och att peppa varandra tillsammans i träningsgruppen. Övningarna är varierande och förutom att använda den egna kropp optimerar vi träningspassen och tar hjälp av gymmets fulla utrustning, skivstänger, hantlar och kettlebells bland annat. För de högintensiva passen och de med inriktning på uthållighet används löpband, assault bike, roddmaskin och stakmaskin. Varje pass är 55 min med sitt specifika fokusområde.

Genom dessa grundpelare kommer du som kund att bemöta ett gruppträningskoncept som du aldrig stött på förut. Genom dessa har vi byggt ett idé för att du som kund ska behålla, utveckla och fortsätta att uppnå de resultat som är anpassade för dig.

Lär känna våra grundpelare nedan.

COACHING

Vad innebär coachning för dig? Och hur behöver du bli coachad?
För oss är coachning A och O. Det är den första och enskilt viktigaste grundpelaren för att förmedla vår träningsfilosofi till dig som kund. Våra coach har förmågan att läsa av dig som individ och inte se träningsgruppen som en helhet. Varje person är olika och behöver också bli sedd på olika sätt. Alltifrån den viktiga lilla korrigeringen vid utförandet av en övning till att även få uppmuntrande ord före eller efter passet när coachen noterar att individen inte fick ut det den önskat. Coachen är en nyckelfigur i hur vi kommunicerar vår träningsfilosofi och här önskar vi även din feedback för att ständigt kunna utvecklas. Att leda individer kräver att vi som coacher är lyhörda och engagerade för att kunna förmedla vår intention, men även att kunna ta ett steg tillbaka eller pusha på om så behövs. På BUC har vi en grupp entusiastiska tränare som står för coachningen på våra pass. Alla har sin egen unika expertis men alla delar samma driv och brinner för att erbjuda träning anpassad för er. Styrkan hos våra coacher är deras personkännedom och de har förmågan att kunna läsa av er individer även under gruppträningspassen vilket gör att du som kund får din utveckling och således bra resultat. Vi på BUC vill att du som kund ställer lika höga krav på coachen som vi kommer göra på er.

STYRKA

Vad innebär styrka för dig? Och vad får dig att känna dig stark?
Styrka är våran andra grundpelare. Att ha en grundstyrka för att kroppen ska fungera och orka med vardagen är basen. När den är uppbyggd kan kroppen fortsätta att utvecklas och uppnå nya resultat. Genom den programmeringen som vi bygger våra pass utefter lägger vi fokus på olika kroppsdelar per pass och ger således en fokuserad träning där du som kund lättare kan ta till dig utav övningarna och enklare följa din utveckling.

KONDITION

Vad är kondition för dig? Och vill du lära känna din maxkapacitet?
Konditionen är ständigt med oss i vardagen och genom att utveckla den är det mycket som kan bli enklare och är därför våran tredje grundpelare. Konditionen är i sin enkelhet uppdelad i två; uthållighetsträning och högintensiv träning. Genom uthållighetsträning utvecklas förmågan att arbeta under en längre period med samma rörelse utan att vila vilket förbättra den aeroba förmågan. Den högintensiva träningen används för att utveckla den aneroba förmågan och explosiviteten i muskelgrupperna vilket skapar förmågan att alstra mer kraft och göra övningar snabbare under kortare tid. Dessa pass har oftast en positiv överraskning för dig som kund då du förvånas över din egen kapacitet. Konditionen är en färskvara som ständigt behöver underhållas vilket gör resultatet effektivare.

KROPPSKONTROLL

Vad innebär kroppskontroll för dig? Och hur väl förstår du din kropp?
Denna pelare kommer att hjälpa dig förstå och ta till dig av hur din kropp fungerar samt samspelet mellan kropp och huvud. Kroppskontroll och kroppsmedvetenhet avgör om du kan vara mottaglig för de olika övningar våra program sätter dig igenom. Allt ifrån fotplacering och koordination till rätt grepp, hopp/landning och framförallt hur och vart övningarna ska kännas i kroppen. Att vara närvarande och reflektera över kroppens rörelse kommer effektivare skapa resultat då nervbanorna kopplas samman i kroppen.

ÅTERHÄMTNING

Tar du dig tid för återhämtning? Är det en del av din träningsrutin?
Att ge sig själv tid till återhämtning är lika viktigt som att ta sig igenom ett pass. Vi vill att detta ska vara en naturlig del av våra kunders träningsrutin och därför är detta våran sista grundpelare. När kroppen ges möjlighet att vila skapar vi tillfälle för musklerna att byggas upp och huvudet en chans att fundera över vad vi behöver. Att ge sig själv tid att reflektera över sin dagsform, diverse externa faktorer som kan påverka träningen och sin mentala status är en viktig del för att kunna utveckla sin träning. Genom att ge kroppen vila genom bra sömn och lugnare pass så kommer du att märka att du även utvecklas på de mer krävande passen då kroppen också kommer vara mer mottaglig för belastningen.

Sommarerbjudande

Träna Med Oss!

Just nu får du testa på vår sommarschema med 11 varierande pass i veckan & möjlighet att träna själv på centret

För halva priset!

Träna med oss

Vecka 27-31 för bara 649:-

(ord pris 1295:-)

Vi bjuder dessutom

På inskrivningsavgiften Värd 750:-