Schema

Varför

välja oss?

SKRÄDDARSYDDA UPPLÄGG

SKRÄDDARSYDDA UPPLÄGG

PROGRESSION

För att våra medlemmar ska utvecklas optimalt så för vi journal på samtliga besök

PROGRESSION

För att våra medlemmar ska utvecklas optimalt så för vi journal på samtliga besök hos oss och med den kontinuerliga avstämningen så utvecklas du mot dina mål.

MOTIVERANDE, VARIERANDE OCH GLÄDJANDE

MOTIVERANDE, VARIERANDE OCH GLÄDJANDE

BUC LowerBody Strength

BUC LowerBody Strength

Detta pass har fokus att bygga upp en stark underkropp. Grundövningarna vi arbetar med här är varianter av marklyft och squats, utfall samt kompletterande övningar. Varje period har sin grundövning vilket programmeras tillsammans med kompletterande övningar för att skapa stabilitet och styrka.

BUC UpperBody Strength

BUC UpperBody Strength

Detta pass har fokus tre olika områden; rehab, prehab och styrka. Grundövningarna fokuserar på att bygga upp en stark överkropp samt god hållning som underlättar vardagen. Övningar du kan möta här är bänkpress, pullups/chins, rodd och armhävningar mm.

BUC Fullbody Strength

BUC Fullbody Strength

Detta är en helkropps styrkepass där vi kombinera BUC LowerBody och BUC Upperbody för att träna samt utmana hela kroppen.

BUC Prova På Pass

BUC Prova På Pass

Ett pass för dig som inledande är nyfiken på allt vad vi här på BUC har att erbjuda. Här kommer du fortlöpande att utmanas i alla våra träningsformer med allt ifrån olympiskt styrkelyft och Mobility till HIIT, Endurance, Functional Strength Training och mycket mer. Ett perfekt pass för dig som vill testa dina egna gränser och utmana dig själv.

BUC Olympic Weightligting

BUC Olympic Weightligting

Detta är är pass för dig som vill verkligen utvecklas i alla moment inom Olympiska styrkelyft, här ges det möjlighet att både finslipa tekniken samt kunna utvecklas i din takt oavsett tidigare erfarenhet eller nivå. Det som krävs är tålamod samt viljan att vilja lära sig.

BUC Endurance Conditioning

BUC Endurance Conditioning

Endurance Conditioning är ett pass med fokus på att utveckla förmågan att arbeta under en längre period med samma rörelse utan att avbryta. Här kombinerar vi flertalet övningar och tar hjälp av löpning, stakmaskin, roddmaskin, assaultbike och andra övningar för att få kroppen att utmanas och lära sig att disponera energin under en längre tid. (Passen använder Teambeats som möjliggör pulsmätning via armband under passets gång.)

BUC Sweat n Burn HIIT

BUC Sweat n Burn HIIT

Ett högintensivt intervallpass med en kombination av pulshöjande övningar. Ett pass där du ger allt i relativt korta intervaller efterföljt av korta pauser. Enkel och intensiv träning som kan öka konditionsnivån och får igång förbränningen relativt omgående. Passet är 45 min.

BUC WOD

Skills, Strength & Metcon

BUC WOD
Skills, Strength & Metcon

WOD är vårt egna Crossfitpass med 3 olika fokusområde Skills, Strength & Metcon. Ett kombinationspass där teknik/styrkeutveckling kombineras med en högintensiv del. Ett utvecklande pass där du ges möjlighet att slipa på tekniken och känna sambandet i övningarna. Den högintensiva delen kombinerar ofta den övningen vi arbetat med under teknikdelen tillsammans med andra pulshöjande övningar. (Passen använder Team Beats som möjliggör pulsmätning samt Kaloriförbrukning via armband under passets gång

BUC Be here

BUC Be here

BUC´s Yoga inspirerade pass där vi fokuserar på att landa och lyssna inåt på kroppen. Medvetenheten kring kroppen och dess rörelser skapar förståelse och utvecklingen kommer komma snabbare under de andra passen. Yogainspirerade pass vilka är en variant av yinyoga där fokus ligger på bindväv, ligament och leder. Alla positioner hålls mellan 1-3 minuter för att optimera och skapa bäst effekt av positionen

BUC F.R.O.M Mobility

BUC F.R.O.M Mobility

F.R.O.M står för Full Range Of Motion och är ett pass där vi strukturerat stretchar kroppen. Med hjälp av varandra utmanar vi kroppens rörelser samt utmanar musklerna och ledernas fulla rörlighet.

BUC Gymnastic Movement

BUC Gymnastic Movement

Gymnastic movement handlar om kroppsrörelse och kroppsmedvetenhet. Här ges du möjlighet att utveckla olika övningar, exempelvis handstående, gå på händer och hjula men samtidigt utveckla den mentala träningen.

BUC Movement Flow

UC Movement Flow

Ett tufft och dynamiskt rörlighetspass där vi arbetar med kroppen som redskap i olika riktningar. Genom en kombination av core, balans, stretch och rörlighet utmanar vi kroppen. Genom att skapa en stabil kropp i utmanande positioner har vi förutsättningarna att klara vardagen bättre då vi inte alltid bär, lyfter eller går i raka riktningar.

BUC Here n Now

BUC Here n Now

Vårt meditationspass som passar dig som behöver landa i vardagen och lyssna inåt. Genom att använda oss utav trådlösa hörlurar ger vi dig chansen att stänga ute andra ljud och endast fokusera på att vara här och nu. Genom att fokusera på den lugna musiken och andningen skapas en lugn atmosfär. Be Here and Now.

BUC Senior Styrka

BUC Senior Styrka

Ett pass med fokus på att utveckla och förbättra styrkan där hela kroppen gås igenom. Detta pass har fokus tre olika områden; rehab, prehab och styrka. Grundövningarna fokuserar på att bygga upp en stark kropp och god hållning som underlättar vardagen. P.assen använder egen kroppsvikt men även fria vikter

BUC Senior Cardio

BUC Senior Cardio

Senior Cardio är passet som fokuserar på att utveckla förmågan att förbättra sin kondition. Låta kroppen utmanas och på så sätt förbättra konditionen. Här kombinerar vi flertalet övningar och kan ta hjälp av löpning, stakmaskin, roddmaskin och andra övningar för att få kroppen att utmanas.

BUC Senior Gruppträning

BUC Senior Gruppträning

Välkommen till vårt medlemssystem Wondr!

Ladda hem appen, logga in på Mina Sidor – här finns all information kring ditt medlemskap hos oss! Här kan du enkelt boka dina pass men tänk på att alltid boka din träning i god tid för att garantera din plats. Dörröppning samt att checka in på pass sker via appen. Mer information om passen hittar du genom att klicka på respektive pass.

Kontakta oss via mail, telefon eller sök upp oss på plats hos oss om du har några frågor!

Gästbokning

På vissa pass och/eller under vissa annonserade perioder har du, som ännu inte är medlem, möjlighet att göra en egen gästbokning.

Klicka på knappen “prova på” och fyll i dina uppgifter!

Bokningsregler

– Dörröppning samt att checka in på pass sker via appen
– Bokning görs via ”WONDR bokningsapp”
– Passen visas 10 dagar framåt i tiden
– Max 1 bokat pass om dagen och 7 dagar framåt i tiden
– Avbokning måste ske senast 1 h innan passet startat
– Incheckningar på passen ska ske minst 5min innan passet startar.
– Sen incheckning resulterar till spärr och kunden får inte tillgång till centret under 1timme och du kan häva spärren genom att betala en avgift på 100kr.
– Efter 3 “No shows” blir du spärrad från att boka Pass i 3 veckor. Du kan häva spärren genom att betala en avgift på 100kr.

Inställda pass

Vid sjukdom där vi ej hittat någon vikarie eller om det anmäler sig mindre än 2 personer på ett pass så ställs passet in, detta meddelas minst 60 minuter innan passet.

Ladda ner Wondr Bokningsapp här: